Věrka Rumanová se svými spolupracovnicemi připravuje v našem Ekocentru pro děti v rámci programů EVVO (Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta) zajímavé činnosti. Jednou z nich bylo přiblížení koloběhu vody, a tohle setkání by vám chtěla spolu s Věrkou přiblížit i další z pracovnic, Mária Červeňáková.

Než jsme se s dětmi pustili do dnešní aktivity, setkali jsme se venku před bernartickým komunitním centrem a využili jsme krásného počasí k protažení těla. Starší děti při cvičení ukazovaly, jaký konkrétní sval se při daném cviku zatěžuje a jak se protahuje. Také jsme si zahráli několik pohybových her, které svědčí utužení našeho kolektivu.

Pak jsme se přesunuli dovnitř do komunitního centra, kde jsme se věnovali výrobě projektu na téma „Koloběh vody“. Již v minulém týdnu jsme s dětmi vedli diskuzi o tom, jak koloběh vody probíhá a co vše je do něj zahrnuto. Děti se rozdělily na skupinky. Jednotlivé skupiny dostaly za úkol vybarvit část prostoru na našem modelu koloběhu vody. Děti tak barvily horu, kterou jsme vyrobili z natrhaných kousků papíru, moře, ostrov, stromy, mraky, sluníčko i panoramata. Během této činnosti jsme si dále o koloběhu vody povídali a ukazovali si konkrétní simulace. 

Při barvení jsme si s dětmi vyzkoušeli různé kombinace barev, a jakmile nám náš výtvor zaschnul, připevnili jsme do vymezeného prostoru přípravné slunce, mraky a popisky. 

Na závěr děti hodnotily, jak se jim jejich dílo povedlo a co všechno se díky němu dozvěděly a naučily. Děti tento projekt velmi zaujal a bavil je.“

Voda je vzácná surovina a poznávání koloběhu vody může být velkým dobrodružstvím. Věřím, že díky tomu, že se naše děti s koloběhem vody seznamují, si budou vody více vážit a uvědomí si, že to, že nám voda teče při každém otočení kohoutku, není samozřejmost.